TikTok officiële mediapartner European Para Championships 2023

02-08-2023 (09:00) - Marketing

TikTok heeft zich als officiële mediapartner verbonden aan de European Para Championships. De eerste editie van het multisportevenement vindt van 8 tot 20 augustus plaats in Rotterdam. Gedurende die periode strijden atleten in tien verschillende sporten om de Europese titels.

 Door de wereldwijde sportcommunity unieke toegang te geven tot de teams, atleten en evenementen is TikTok de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van dè plekken voor sportcontent en engagement.

Met de European Para Championships in aantocht zijn de organisatie en TikTok dan ook blij om de krachten te kunnen bundelen om sportfans zo goed mogelijk op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen rondom het evenement.

#EPC2023

Gedurende het toernooi is er van alles te zien: van behind the scenes beelden tot warming-up beeld, hoogtepunten van de wedstrijden en reacties van de atleten. Via de hashtag #EPC2023 kunnen fans alle event-gerelateerde content vinden. Deze is bovendien te vinden op de officiële #EPC2023 Search Hub, waar alle nieuwste posts van de organisatie, de officiële broadcasters en teams & atleten zal worden gebundeld. Ook zijn er via TikTok livestreams van onder meer de openingsceremonie en een aantal finales te zien: iets wat in de wereld van de para-sport nog nooit eerder is gebeurd.

Toernooidirecteur Jeroen Straathof: “De samenwerking stelt ons in staat om de parasport een podium te geven met een ongelooflijk groot bereik binnen een relatief jonge doelgroep. We kunnen een zaadje planten in de hoofden van de sportfans van de toekomst. Als mediapartner zal TikTok alle content rondom #EPC2023 maximaal ondersteunen en ons meer zichtbaarheid geven op het platform. Ook is het feit dar er verschillende finales live te zien zijn via het platform een unicum in de parasport waar we trots op zijn.”

 


Bureaus

Media

Economisch