TikTok officiële partner Eurovisiesongfestival 2023

27-03-2023 (14:41) - Marketing

Over 50 dagen vindt de finale van de 67ste editie van het Eurovisie Songfestival plaats. Voor het tweede jaar op rij is TikTok door de European Broadcasting Union is geselecteerd als officiële entertainmentpartner. Dit jaar vindt het Songfestival plaats in Liverpool namens Oekraïne, dat in 2022 won met Kalush Orchestra. 

Deze week vroegen zowel de Belastingdienst als de rijksoverheid aan hun medewerkers om de TikTok-app van hun telefoon te verwijderen. 

Samenwerking

Deze maand deelde het duo Dion Cooper en Mia Nicolai, de Nederlandse inzending, hun nummer Burning Daylight dat zij samen schreven met oud Songfestival-winnaar Duncan Laurence. Via het @Eurovision account zullen beelden van achter de schermen gepost worden. Ook werkt TikTok samen met Visit Liverpool om lokale hotspots aan te bevelen via 'TikTok places' in de app. Daarnaast wordt er op vrijdag 12 mei een optreden verzorgt door TikTok in de Eurovision Village. 

Live stream

De live stream van de finale via TikTok bereikte vorig jaar 3,3 miljoen kijkers. Rich Waterworth, General Manager EU, TikTok zei: "Entertainment is het hart van TikTok, en we zijn verheugd opnieuw samen te werken met het Eurovisie Songfestival om de magie van 's werelds grootste live-muziekevenement naar onze community te brengen. We hebben Eurovision-legendes zoals de Britse Sam Ryder hun reis zien beginnen op TikTok. Eurovision-nummers zijn populair op het platform tot ver na het festival zelf, zoals Duncan Laurence zijn Arcade. We kunnen niet wachten om te zien wat Eurovisie 2023 in petto heeft."


Bureaus

Media

Economisch