Tinder ondersteunt coming-out reis tijdens Pride

01-08-2023 (09:55) - Marketing

Als een van de eerste datingapps die de diversiteit van genderidentiteiten en seksuele geaardheden op het platform omarmde, is Tinder de plek geweest voor queer individuen om zichzelf te zijn en nieuwe mensen online te ontmoeten. Tinder blijft zich inzetten voor inclusiviteit en steun aan de queer gemeenschap.

Uit het recente Future of Dating rapport van Tinder blijkt dat meer dan de helft (54%) van de ondervraagde LGBTQIA+ leden tussen de 18 en 25 jaar al uit de kast is gekomen op een datingapp voordat ze dit bij vrienden en familie deden. Dit toont aan hoe belangrijk online platforms zijn geworden voor queer individuen in hun coming-out proces. Bovendien heeft de nieuwe generatie singles ervaren dat hun seksualiteit (33%) en genderidentiteit (29%) in de afgelopen 3 jaar meer fluïde zijn geworden. 

Coming-out reis

Om deze coming-out reis te ondersteunen en te vieren, lanceert Tinder de "Mijn eerste Pride" profielsticker. Deze sticker verbindt nieuwe leden van de LGBTQIA+ gemeenschap met anderen om samen hun eerste Pride-seizoen te beleven. "Onze LGBTQIA+ leden tussen 18 en 25 jaar zijn de afgelopen twee jaar meer dan verdubbeld, en deze gemeenschap is de snelst groeiende groep op Tinder," zegt Melissa Hobley, Chief Marketing Officer bij Tinder. "We zijn vereerd dat we een rol kunnen spelen in hun coming-out reis en het vinden van een gemeenschap. Ons doel is om inclusieve manieren te creëren voor authentieke connecties, iets waar onze daters vandaag de dag het meest waarde aan hechten."

Meer stickers

Naast de 'Mijn eerste Pride'-sticker biedt Tinder alle leden, zowel LGBTQIA+ als bondgenoten, een manier om Pride te vieren met een reeks nieuwe profielstickers. De stickers zijn ontworpen om leden te helpen de kloof te overbruggen tussen het maken van online connecties en het opbouwen van een offline community. De Pride-stickers van Tinder zijn vanaf vandaag beschikbaar in de app. Tik op de meldingen in de app om ze toe te voegen aan jouw profiel. 


Bureaus

Media

Economisch