Unilever pakt samen met partners 45.000 pakketten in voor de voedselbank

Unilever pakt samen met partners 45.000 pakketten in voor de voedselbank

05-12-2022 (14:29) - Marketing

Van maandag 5 tot en met donderdag 8 december pakken honderden medewerkers van Unilever in Rotterdam Ahoy vrijwillig pakketten in voor de voedselbank.

Voor het twaalfde jaar op rij organiseert Unilever deze actie om klanten van voedselbanken in heel Nederland extra te steunen tijdens de decembermaand. Om ook aan het groeiend aantal klanten van de voedselbank te kunnen voldoen, als gevolg van de inflatie en hogere leefkosten, wordt dit jaar een recordaantal van 45.000 pakketten samengesteld. Dat gebeurt met de hulp van partners Bidfood, Rotterdam Ahoy, NIBC, Riedel, DPG Media, Dr. Oetker, Upfield, Sodexo en Martin Stolze.

De helft van de pakketten wordt ingepakt in Rotterdam Ahoy. Partner Bidfood verzorgt de andere helft van de pakketten op hetzelfde moment in Biddinghuizen. Ook voedselbank-ambassadeurs Frank Dane en René Froger zullen respectievelijk in Rotterdam en Biddinghuizen een steentje bijdragen en helpen met inpakken.

Kirsten Vermeer, team eindejaarspakkettenactie Unilever Nederland “Het is verdrietig om te zien dat er dit jaar een aanzienlijke toename is in het aantal huishoudens dat afhankelijk is van de voedselbank. Samen met onze partners gaan we dit jaar extra hard ons best doen om een totaal van 45.000 pakketten in te pakken. Op deze manier hopen wij alle huishoudens die bij de voedselbank zijn aangesloten een hart onder de riem te kunnen steken en te laten zien dat ze er niet alleen voor staan in de decembermaand.”

Extra hulp voedselbank harder nodig dan ooit

De voedselbank kan de hulp ook dit jaar goed gebruiken, zeker in een periode van historisch hoge inflatie en stijgende energieprijzen, met nog meer klanten van de voedselbank als gevolg. Leo Wijnbelt van Voedselbanken Nederland: “We zijn erg blij dat we ook dit jaar huishoudens door heel Nederland kunnen voorzien van een extra eindejaarspakket. Helaas zien we sinds begin 2022 een groei van twintig procent in het aantal klanten en de verwachting is dat dit nog verder zal toenemen. Daardoor zitten we nu al op zo’n 45.000 huishoudens in totaal. We blijven ons inspannen om directe voedselhulp te leveren aan mensen die dit nodig hebben. Alle additionele hulp van bedrijven en vrijwilligers is hierbij meer dan welkom!” 


Bureaus

Media

Economisch