Vegetarische Slager en Snapchat vieren Werelddierendag met dansende hotdog

04-10-2022 (07:00) - Marketing

Ken je de dansende hotdog nog? Het was een van Snapchat’s eerste augmented reality Lenzen die in 2017 de wereld veroverden. De Lens is meer dan 2 miljard keer gebruikt en werd daardoor al snel een internet icoon. Zo verschijnt de hotdog in talloze memes en kreeg hij zelfs zijn eigen merchandise.

Als een hommage aan deze dansende hotdog brengen De Vegetarische Slager en Snapchat op Werelddierendag een plantaardige variant uit om op grappige wijze Werelddierendag en het 12-jarig jubileum van de Vegetarische Slager te vieren.

De nieuwe vegetarische hotdog draagt vol trots een tatoeage van De Vegetarische Slager op zijn arm en als je goed kijkt, zie je ook een vegan logo op zijn koptelefoon.

Wanneer je een verpakking van De Vegetarische Slager met de Lens scant, wordt deze omgetoverd tot een dansvloer waar de dancing hotdog de sterren van de hemel danst met zijn dierenvrienden aan zijn zijde.

Over de makers

De nieuwe dansende hotdog begon als een winnend idee tijdens een wedstrijd van non-profit organisatie Jonge Honden en komt dankzij de samenwerking van Unilever en Snapchat nu dan echt tot leven! Virtueel dan. De Lens is gemaakt door GoSpooky.  

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.

Bureaus

Media

Economisch