Verfmerk Cover Story brengt Scandinavisch design naar Nederland
Het Finse design- en plasticvrije verfmerk Cover Story opent haar deuren aan de Haarlemmerdijk in Amsterdam.
Cover Story ziet verf als een centraal onderdeel van het interieurontwerp en wil verf daarom van de bouwmarkt naar de stad en online brengen. Met online distributiepunten, maar ook fysieke verkooppunten en thuisbezorgd-opties.
Design Paint Studio
De Paint Studio aan de Haarlemmerdijk is ontworpen door interieurontwerper Linda Bergroth, die ook de eerste winkel van Cover Story in Helsinki ontwierp. “Bij het ontwerpen van de nieuwe Paint Studio in Amsterdam streefde ik naar een breder concept dat inspeelt op de cultuur, omgeving en architectonische kenmerken van de stad. In het straatbeeld zijn de dakbalken zichtbaar in de binnen- en buitenconstructies van de woningen en ook zichtbaar bij de havenkranen. Omdat de ruimte van de paint studio compact is, wilde ik de unieke dakspanten en daklijn benadrukken door ze kleur te geven. Omdat er maar één ruimte is, worden kleuren in de Paint Studio zo gepresenteerd, op een zeer driedimensionale manier", legt Bergroth uit.
Nederlandse liefde voor Scandinavisch design
“De sterke waardering van Nederlanders voor Scandinavisch design en voor duurzaamheid – en hun liefde voor online winkelen – maakte Amsterdam een logische keuze voor de eerste fysieke Paint Studio buiten Finland. We hebben de ambitie om dit concept in verschillende landen uit te rollen, waarbij het interieur van elke winkel zal reageren op de architectuur van de stad en de kenmerken van de ruimte”, zegt Anssi Jokinen, oprichter van Cover Story. Cover Story levert online sinds 2021 verf in heel Europa.
Capsule collecties
Het merk werkte eerder al met Scandinavische ontwerpers Iittala en Artek aan een Cover Story Home pop-up concept en creëerde capsule collecties met verschillende ontwerpers. Ook in Nederland wil Cover Story graag samenwerken met lokale designmerken, ontwerpers en creatieven. "Door samen te werken en unieke ruimtelijke kleurencollecties te creëren, kunnen we bruggen slaan tussen Scandinavisch design en Centraal-Europees interieurontwerp. En omdat we daarbij duurzame producten gebruiken, kunnen we de industrie ten goede veranderen”, aldus Jokinen.