Verve en Juni dagen e-commerce ondernemers uit 'to look beyond'
26-04-2022 (16:14) - Marketing
Digital branding agency Verve creëert nieuwe merkpositionering en identiteit voor Juni. De snelstgroeiende FinTech-startup van Europa positioneert zich hiermee als dé financiële partner die e-commerce-ondernemers uitdaagt om verder te kijken.
De nieuwe merkidentiteit viert de ondernemers van nu. Centraal staat het thema 'Celebrate Friction', de dagelijkse hectiek van het ondernemerschap. Juni stapt weg van het Hollywood-cliché en portretteert het ondernemerschap zoals het daadwerkelijk is. Een krachtig lijnenspel in combinatie met authentieke werkplekken, ondernemers en illustraties draaien niet om de realiteit heen. Roman Stikkelorum, medeoprichter en algemeen directeur van Verve vertelt: "Juni is de snelstgroeiende FinTech-startup van Europa. Binnen de verzadigde markt van neo-banking en financiële diensten is opvallen een uitdaging. Om de aanhoudende groei van Juni te verzekeren, moesten we een merk bouwen dat in het oog springt."
In een razendsnel tempo - slechts 10 weken - weet Verve de briefing te transformeren in een gedurfde, onderscheidende en toch herkenbare merkidentiteit. De nieuwe identiteit blijft weg van de traditionele FinTech-esthetiek. Felle kleuren en een visueel krachtveld beïnvloed door druk bootst de push & pull van het ondernemerschap na, anders dan alle andere neo-banks.
Omarm de chaos
"Verve heeft een merkidentiteit gecreëerd die in één oogopslag laat zien dat we bij Juni de e-commerce ondernemers echt begrijpen. De nieuwe uitstraling omarmt de chaos, de ontberingen en de druk waar e-commerce ondernemers constant mee te maken krijgen. De vernieuwde positionering zorgt dat we alle conventies in de industrie blijven uitdagen. Zo kunnen we de gewilde financiële partner zijn voor elke ondernemer in e-commerce die wil overleven, floreren en uiteindelijk winnen." vertelt Mathias Eriksson.
De rebranding werd gelanceerd op 19 april 2022 in het VK en de EER.