Waarde van spaarpunten vaak onduidelijk

08-07-2014 (07:52) - Marketing

Airmiles, spaarsystemen van drogisterijen en DE-spaarpunten vormen de top-3 van spaarprogramma’s die Nederlanders gebruiken. Gebruikers die punten hebben uitstaan bij dit soort programma’s hebben echter geen idee van de totale waarde die de punten vertegenwoordigen.
 
Airmiles, spaarsystemen van drogisterijen zoals Kruidvat en DE-spaarpunten zijn het meest populair onder de respondenten. Met respectievelijk 73, 62 en 41 procent staan zij bovenaan de lijst veelgebruikte spaarprogramma’s. Vooral vrouwen sparen via deze systemen. Mannen sparen meer via spaarprogramma’s van kluszaken als Karwei (43%) en tankstations (42%).
 
Op de vraag ‘Weet u hoeveel punten u totaal heeft uitstaan?’ antwoordt 62 procent met ‘Geen idee’. 10 Procent van de respondenten weet wel hoeveel punten hij bij 1 organisatie heeft uitstaan, echter sparen de meesten mensen punten bij 2 tot 4 organisaties. 
 
Slechts 3 procent van de respondenten weet precies hoeveel punten hij totaal heeft gespaard. Ook de waarde die de spaarpunten vertegenwoordigen is bij de meesten onbekend; 82 procent weet niet hoeveel euro hij aan punten heeft uitstaan.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch