WebAds: No View, No Pay
20-02-2013 (08:56) - Marketing
Tjeerd Kooij, Managing Director WebAds Nederland: ‘Op een website bevinden zich verschillende advertentieposities. Een deel daarvan komt niet altijd in beeld, bijvoorbeeld omdat een bezoeker daarvoor eerst naar beneden moet scrollen. Adverteerders vragen steeds vaker om advertentiecampagnes alleen op zichtbare posities te vertonen, of af te rekenen op basis van de zichtbaarheid. Dat is een terechte vraag. Advertenties die niet in beeld zijn geweest, hebben geen effect voor de adverteerder. Niemand heeft ze immers gezien en er kan niet op worden geklikt. Wij begrijpen dus de vraag om af te rekenen op basis van wat echt zichtbaar is geweest, maar we vinden dat eigenlijk de omgekeerde wereld. Wij denken dat het beter is advertenties pas te vertonen als zeker is dat ze in beeld komen. Met de door ons ontwikkelde techniek garanderen we adverteerders minimale waste en maximale visibility. Dat voorkomt ingewikkelde afrekenmodellen achteraf en het maakt adverteren op internet transparanter en daarmee betrouwbaarder. Het maakt de ingekochte advertenties ook veel waardevoller.’