WebAds: No View, No Pay

20-02-2013 (08:56) - Marketing

WebAds Interactive Advertising gaat adverteerders de garantie bieden dat ingekochte advertenties alleen vertoond worden op het moment dat de gebruiker deze ook daadwerkelijk zichtbaar in beeld heeft. 
 
Hiermee wordt voldaan aan de sterk toenemende vraag van adverteerders om alleen te betalen voor advertenties die daadwerkelijk in beeld zijn geweest. Het zinloos leveren van niet zichtbare impressies behoort dan ook tot het verleden. Met de door WebAds en haar technische partner Adsolutions ontwikkelde ‘0% waste tag’ krijgen adverteerders de garantie dat bezoekers van een website de banner advertenties ook daadwerkelijk hebben kunnen zien. WebAds wil het aanbod aan advertentieruimte zo transparant mogelijk maken. Deze verbetering in visibility is daar een eerste belangrijke stap in en WebAds vraagt de uitgevers van alle websites in haar netwerk om met spoed deze techniek door te voeren. 
 

Tjeerd Kooij, Managing Director WebAds Nederland: ‘Op een website bevinden zich verschillende advertentieposities. Een deel daarvan komt niet altijd in beeld, bijvoorbeeld omdat een bezoeker daarvoor eerst naar beneden moet scrollen. Adverteerders vragen steeds vaker om advertentiecampagnes alleen op zichtbare posities te vertonen, of af te rekenen op basis van de zichtbaarheid. Dat is een terechte vraag. Advertenties die niet in beeld zijn geweest, hebben geen effect voor de adverteerder. Niemand heeft ze immers gezien en er kan niet op worden geklikt. Wij begrijpen dus de vraag om af te rekenen op basis van wat echt zichtbaar is geweest, maar we vinden dat eigenlijk de omgekeerde wereld. Wij denken dat het beter is advertenties pas te vertonen als zeker is dat ze in beeld komen. Met de door ons ontwikkelde techniek garanderen we adverteerders minimale waste en maximale visibility. Dat voorkomt ingewikkelde afrekenmodellen achteraf en het maakt adverteren op internet transparanter en daarmee betrouwbaarder. Het maakt de ingekochte advertenties ook veel waardevoller.’ 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch