WildWestLand breidt uit naar België

05-11-2021 (17:39) - Marketing

Het plantaardige merk WildWestLand - een samenwerking tussen Westland Kaas en Those Vegan Cowboys - gaat de Belgische markt veroveren. In mei werd het merk geïntroduceerd in Nederland en inmiddels liggen twee verschillende smeerbare vegan ‘Fromance’ kazen in de schappen. Een traditionele neutrale variant genaamd Cream Passionel en het kruidenjuweeltje Garlic & Herb Affair. Nu staat de uitrol naar België voor de deur.
 
In een pop-up store in het hart van ‘Vegan Capital’ Gent kan de Belgische consument al kennismaken met deze heerlijke plantaardige alternatieven voor kaas. Daarnaast zijn de vegan ‘Fromance’ smeerbare kazen verkrijgbaar bij Albert Heijn-winkels in België en op www.ah.be.

Westland Kaas - bekend van Maaslander en Old Amsterdam - en Those Vegan Cowboys - het plantaardige zuivellab van Vegetarische Slager-oprichters Jaap Korteweg en Niko Koffeman - hebben elkaar eerder dit jaar gevonden in de ambitie om de duurzaamste én de lekkerste kaas te willen maken. Met deze joint venture is Westland de eerste grote traditionele Hollandse kaasmaker die met een plantaardige variant de winkels in gaat. 
 

‘Try Vegan’ maand

WildWestLand viert de nieuwe mijlpaal in België in stijl. Op 3 november opende zij tijdens de ‘Try Vegan’ maand een vegan delicatessen pop-up store - ’s werelds eerste Fromancerie - in een voormalige slagerij in Gent. Niet alleen de oude slagerij, maar de hele Brugsepoortstraat heeft een ‘vegan make-over’ gekregen. Een vele meters lang kunstwerk tovert een deel van de straat om in een vegan shoppingparadijs met kleurrijke winkeltjes in de stijl van de merken die in de Fromancerie te vinden zijn. Ook hebben lokale ondernemers vegan specialiteiten in hun aanbod opgenomen. In de pop-up shop kunnen kaasliefhebbers en fijnproevers allerlei producten proeven, zoals een aantal nieuwe varianten van WildWestLand. WildWestLand is hoofdsponsor van de Try Vegan maand.

“De lancering van WildWestLand is in Nederland uitstekend geland. Onze drie Fromance producten zijn nu in vrijwel alle supermarkten te koop en we maken ook stappen richting Foodservice. Vooral de Garlic & Herb Affair is een echte smaakmaker die door Nederlandse kaasliefhebbers erg gewaardeerd wordt”, zegt Henny Westland, CEO van Westland Kaas. “We hebben er alle vertrouwen in dat ook de ‘plant-based lovers’ in België zullen vallen voor onze plantaardige Fromance. We hebben gekozen voor een pop-up store in Gent, omdat de stad een reputatie heeft als ‘Vegan Capital’. De uitrol naar België is voor ons een logische stap, gezien de grote populariteit van vegan producten en de mogelijkheid om onze producten via Albert Heijn aan te bieden aan de Belgische consument.”

Jaap Korteweg, CEO van Those Vegan Cowboys en mede-oprichter WildWestLand: “Overal ter wereld, ook in België, zie je de belangstelling voor plantaardig eten groeien. Maar kaas blijft voor veel mensen moeilijk. Dat was voor ons niet anders. We willen met WildWestLand alleen producten aanbieden die je echt dezelfde smaaksensatie geven. We richten ons puur op de kaasliefhebber die duurzaam wil eten.” 

Bureaus

Media

Economisch