Winkelstraat, online of pop-up?
22-08-2013 (08:16) - Marketing
Welke retail-formule heeft de toekomst? Vermorzelen online winkels de ‘bricks’ verder of valt het wel mee? Zijn er formules die zelfs de webshop wat betreft succes kunnen overtreffen?
Doe mee met de poll – rechtsonder de homepage – en deel jouw visie. Dit zijn de antwoordmogelijkheden. Eventuele op- en aanmerkingen kunnen gegeven worden in de reactie-ruimte onder dit bericht. Fonk Magazine 112 staat overigens voor een zeer groot deel in het teken van retail. Daarin lees je onder andere ook de uitkomst van de poll.
Retail in de toekomst…
Hou maar op, over een jaar of vijf koopt de consument zo goed als alles online.
De ouderwetse winkelstraat en de digitale shop zullen elkaar steeds beter gaan aanvullen. Doordeweek snel met één klik de boodschappen bestellen en in het weekend gezellig winkelen in de binnenstad.
Steeds meer winkels zullen online gaan (als ze überhaupt crisis en internet al overleven) en regelmatig een pop-up shop openen om op te vallen.
Bol.com weet hoe het moet: posters en billboards op straat met daarop een QR-code die direct naar de laatste aanbiedingen linkt. Online kopen midden op straat.
Shop-in-shop en panden waarin verschillende retailers zich verzamelen om concurrentie voor te zijn en kosten te besparen.