XS2RADIO gaat verder onder nieuwe merknaam XS2Content

07-04-2022 (13:57) - Marketing

Met een nieuwe naam, huisstijl, website en positionering wil XS2Content met haar platform alle soorten bestaande content van organisaties kunnen omzetten naar andere contentvormen. Onder de naam XS2RADIO is de Hilversumse startup in 2020 gestart met het omzetten van tekstuele content naar audio in radiovormgeving door middel van geavanceerde text2speech-technieken. Door verbreding van producten en diensten dekte deze naam echter niet meer de lading van het techbedrijf. De afgelopen maanden is het bedrijf daarom bezig geweest met aanpassing van positionering, merknaam en huisstijl.

Het bedrijf heeft afgelopen jaren diverse projecten opgezet voor onder andere De Ondernemer, Mediahuis Nederland, DPG Media, MTV/Paramount International, Talpa Network en Business Insider Nederland. Komende maanden zal XS2Content de internationale markt verder gaan betreden om, naast uitgevers en mediabedrijven, ook meer focus te leggen op andere content genererende sectoren, waaronder overheid, financiële sector, charitatieve organisaties, reclamesector en educatie.
 

Context gedreven mediaconsumptie

Mediaconsumptie wordt gedreven door context. Het leveren van content op de juiste plaats, in een relevant format op het goede moment is van belang om de content laagdrempelig over te brengen. Content schaalbaar maken op de traditionele manier is tijdrovend en duur, en S2Content heeft daar een technologie en platform voor ontwikkeld om bestaande content een nieuwe bestemming te geven, door kwaliteitscontent automatisch te vermenigvuldigen naar andere contentvormen met de inzet van hoogstaande AI-mediatechnologieën. Dit brengt voordelen op schaalbaarheid, snelheid en kostenbesparing met zich mee.
 
Richard Otto, co-founder van XS2Content: "De oude naam XS2RADIO riep regelmatig associaties op dat we een radiobedrijf zijn. Dit kwam ook doordat we in den beginne vooral TTS-audio projecten ontwikkelden. We hebben echter een bredere visie gevormd om op efficiënte wijze nieuwe content te genereren door middel van artificial intelligence. Voor deze nieuwe mediatechnieken bieden wij tegenwoordig ook een onderzoekplatform aan, waardoor nieuwe producten ook getest kunnen worden onder eigen- of externe gebruikerspanels."
 
De transformatie naar XS2Content werd ondersteund en begeleid door marketingbureau Upmost en SVDJ. 

Bureaus

Media

Economisch