Ziggo Sport warmt voetbalsupporters op voor het volgende Europese seizoen

Ziggo Sport warmt voetbalsupporters op voor het volgende Europese seizoen

22-05-2024 (12:25) - Marketing

Ziggo Sport presenteert een nieuwe commercial om voetbalsupporters alvast op te warmen voor het volgende Europese seizoen. De sportzender heeft namelijk vanaf augustus drie jaar lang de exclusieve uitzendrechten voor de UEFA Champions League, Europa League en Conference League.

De liefde voor voetbal staat centraal in de nieuwe tv-commercial die in drie varianten - 30’, 40’en 60’- te zien zal te zien zijn rondom de finales van de Europese competities. Voetballiefhebbers die niets willen missen kunnen alle wedstrijden zien bij Ziggo Sport; dat is de centrale boodschap van de campagne.

Bij de sportzender begrijpen ze dat voetbal veel emoties oproept. Dit komt tot uiting in de sfeervolle en gedetailleerde commercial. De commercial toont de verschillende fasen van een voetbalwedstrijd, van de verwachting vooraf tot de vreugde bij een doelpunt. Daarnaast bevat de commercial bekende gezichten zoals presentatoren Wytse van der Goot en Hélène Hendriks, en de herkenbare stemmen van commentatoren Sierd de Vos en Albert Mantingh.

De tv-commercial is onderdeel van een bredere campagne om klanten en niet-klanten de komende maanden te informeren dat al het Europese voetbal voortaan onder één dak wordt uitgezonden. Daarnaast wil de sportzender voetballiefhebbers uitleggen hoe ze eenvoudig kunnen kijken, ook als ze geen klant zijn van Ziggo. Als onderdeel van de campagne zet Ziggo Sport onder andere haar eigen online-kanalen in, waaronder de socials van de zender. Verder maakt branded content onderdeel uit van de campagne. Vanaf juli gaat ook Ziggo zelf uitgebreid adverteren.

Bekijk hier de commercial: 


Bureaus

Media

Economisch