Amsterdam krijgt eigen Time Out Mag
10-09-2008 (10:12) - Media
Cultuur, clubs, musea, events, restaurants en kinderfeestjes: in Amsterdam komen die dingen vaak, veel en all over the place voor. Om een beetje structuur daarin te krijgen is de hoofdstad binnenkort weer een nieuw magazine rijker. Dit keer gaat het om de gerenommeerde titel Time Out, dat al 40 jaar en in 25 steden voet aan de grond heeft. Het blad, op 25 september gelanceerd, is een maandelijkse Engelstalige glossy met een oplage van twintigduizend, onder leiding van de Amerikaanse journaliste Nina Siegal.Het maandelijkse tijdschrift wordt verkocht in kiosken, via abonnementen en wordt verspreid via hotels. Time Out Amsterdam richt zich op iedereen die op de hoogte wil zijn van de laatste ontwikkelingen in de stad, met de nadruk op kunst, cultuur en entertainment. De Amsterdamse redactie zorgt voor een insiders blik op de stad. Begin 2009 wordt ook een nederlandstalige versie van Time Out Amsterdam gepubliceerd. Het bedrijf lanceert in de toekomst ook de website www.timeoutamsterdam.nl en heeft bovendien plannen voor reisgidsen en andere lokale gidsen, daarnaast zal het lokale evenementen sponsoren.