BBP neemt titels Lenthe over

27-10-2010 (10:31) - Media

Op 31 december verkoopt Lenthe Publishers haar marketingtitels aan BBP en worden de portfolio en de organisatie geïntegreerd tot één bedrijf op de locatie in Woerden. Hierdoor komen mediamerken zoals MarketingTribune, Twinkle, Telecommerce, SponsorTribune, MarketingFacts, Vakbeurs TCD, Nationale Marketing Dag, Holland Management Review en VIP/DOC in één hand.

De titels gaan vanaf 1 januari verder onder het label BBP. Lenthe directeur Maarten Timmers Verhoeven wordt algemeen directeur van BBP. Paul Petermeijer, huidig directeur en eigenaar BBP, wordt directeur  business development en gaat zich ondermeer richten op internationale expansie. Samen gaan zij leiding geven aan een stevige uitbouw van de genoemde mediamerken en aan de 35 betrokken medewerkers.

Lenthe’s moeder Zhomer Media Business heeft besloten tot verkoop vanwege een strategische heroriëntatie. Paul Snakkers, directeur Zhomer Media Business: “De marketingmedia van Lenthe renderen, maar blijken in deze tijden ‘stand alone’ een te smalle basis om autonoom door te groeien. Dus de keuze was media er bij te kopen of af te stoten. Maar wat te koop was, wilden we niet kopen en wat we wel wilden kopen was niet te koop, of bleek niet te verkrijgen onder goede condities. We zijn daarom zeer blij dat we tot overeenstemming konden komen met onze nummer 1 voorkeur onder de potentiële kopers”.

Zhomer Media Business zet voortaan vooral in op de internationale groei van haar activiteiten in bètasectoren zoals elektronica en  computertechnologie. In deze sectoren kan Zhomer haar content en bijbehorende hardware mondiaal verkopen, zoals de recente overname van de Amerikaanse uitgeverij Circuit Cellar heeft aangetoond. Deze groeit nu snel met de hulp van Zhomer’s vestigingen in Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Brazilië en China en het bereik in 10 talen in 82 landen onder bèta-professionals dat Zhomer’s dochter Elektor International Media al heeft. Inmiddels zijn met lokale partners ook bètamediabedrijven en licenties gestart in India, Turkije en Rusland.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch