BNN zet inboedel te koop

03-09-2008 (10:36) - Media

BNN, dat komend weekend precies tien jaar bestaat, zet zichzelf te koop als nieuwe ledenwerfcampagne. De omroep is op dit moment met 226.000 leden een B-omroep en heeft 50 procent van de zendtijd en middelen die een A-omroep heeft. Als ludieke actie om meer leden te krijgen, is de campagne ‘Koop Dit, Word Lid’ afgetrapt: mensen kunnen in ruil voor 5,73 euro per jaar een stukje van BNN en de programma’s kopen. Zo staat Sophie Hilbrand in de etalage, gooit Filemon Wesselink zijn niet in de uitverkoop en mag van voorzitter Patrick Lodiers zijn bloedeigen moeder verkocht worden.

De komende weken wordt een allesomvattende campagne op Nederland losgelaten middels uitingen op radio en tv, via posters, banners en printadvertenties. Ook gaat er een BNN Winkelwagen het land in met koopwaar, wordt een eigen winkel in outlet-shoppingmall Batavia Stad geopend en is deze week Veronica Magazine gekaapt voor extra aandacht.

Bureaus

Marketing

Economisch