Bobo ook populair op tv
12-05-2011 (09:29) - Media
De nieuwe tv-serie Bobo is een groot succes en bereikte met het eerste seizoen 219.000 kinderen op Nick Jr. (analoog) tussen de 3 en 5 jaar. Op de digitale zender Nick Jr. ligt dit aantal zelfs op 248.000. De serie staat hierdoor in de top tien van de best bekeken Nick Jr. series. De tv-serie is een initiatief van Blink Uitgevers, de uitgever van het gelijknamige magazine Bobo en wordt geproduceerd door Studio 100.
Het gelijknamige educatieve magazine Bobo bestaat al ruim 40 jaar voor kleuters tussen de 3 en 6 jaar oud. Sinds augustus 2010 is het magazine Bobo compleet vernieuwd, werd de eerste iPhone applicatie gelanceerd en ontwikkelde Blink Uitgevers ook Bobo’s Interactieve Leerwereld. Sinds januari 2011 startte Blink Uitgevers de eigen tv-serie. Jorien Castelein, directeur van Blink Uitgevers: ‘Het televisieprogramma borduurt voort op de strips en magazineverhalen over het konijn Bobo. We willen de kleuters met Bobo vooral vermaken, maar tussen de regels door behandelen we verschillende thema’s. Zo liegt Bobo in één van de afleveringen dat hij ziek is en leert hij een lesje als hij ergens de beste in wil zijn.’
Met deze eerste serie is 39 procent van de jonge analoge kijkers bereikt, digitaal is dit aandeel zelfs 43 procent. ‘We zijn razend enthousiast over dit bereik. Met het eerste seizoen hebben we onze eigen doelstellingen al overtroffen. Reden te meer om weer een nieuwe serie te starten’, aldus Castelein. De opnames van het tweede seizoen zijn net gestart, deze komen in het najaar op televisie.