Discovery komt met vrouwenzender TLC

25-03-2011 (09:14) - Media

Discovery Networks, moederbedrijf van mannenzender Discovery Channel, lanceert op 4 juli de nieuwe vrouwenzender TLC met hoog kwalitatief entertainment en een focus op non-fictie. De zender heeft volledige dekking in Nederland in het analoge en digitale basispakket. TLC zendt vanaf 18:00 uur uit op het kanaal van Animal Planet en richt zich op de vrouw van nu tussen 25 – 39 jaar. Animal Planet is overdag in die doelgroep de zesde zender.*

TLC richt zich op alle vrouwen, met een focus op de doelgroep 25 – 39 jaar: van moeder tot dochter, van manager tot huisvrouw, van atlete tot academica. De zender biedt iets voor elke smaak, van een compleet andere wereld tot realiteit, van actie tot ontspanning, van fascinerend tot informatief en van gek tot grappig. Kortom, TLC biedt programma’s voor elke vrouw.

TLC is een volledig Nederlandse versie van Discovery’s internationale vlaggenschipzender TLC met Nederlandstalige programma’s, promo’s en commercials. De programmering sluit aan bij de verschillende interesses van de moderne vrouw. In ‘Kell on Earth’ geeft PR-guru Kelly Cutrone een kijkje achter de schermen van de hectische wereld van fashion PR. De documentaireserie Sarah Palin’s Alaska neemt de kijker mee naar het onontgonnen Alaska, bezien door de ogen van een van de meest controversiële vrouwen ter wereld.

‘Mad About The House’ biedt een financiële uitkomst voor jonge stellen die gaan samenwonen, maar let wel: het is slechts de man die het geld mag uitgeven. De veelgeprezen serie ‘Who do you think you are’ openbaart het opzienbarende verleden van bekendheden zoals zoals Spike Lee en Sarah Jessica Parker. Tot slot volgt de dramaserie ‘Offspring’ verloskundige Nina Proudman die haar tijd en emoties verdeelt tussen haar relaties, ex-man, onconventionele familie en werk. In de komende maanden zal steeds meer over de programmering bekend worden gemaakt. Ook lokale versies van internationale programma's behoren tot de mogelijkheden.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch