EénVandaag op één, PowNews scoort slecht

14-10-2010 (09:09) - Media

EénVandaag blijft het best bekeken actualiteitenprogramma van de publieke omroep. De eerste zes weken van het nieuwe tv-seizoen keken er gemiddeld 940.000 mensen naar het programma. Daarmee blijft EénVandaag de nieuwe titels Nieuwsuur (726.000 kijkers), KRO Brandpunt (545.000), Uitgesproken (445.000), PowNews (255.000) en Altijd Wat (250.000) ver voor. ‘Er keken zelfs 100.000 kijkers meer dan in dezelfde periode in 2009’, vertelt een woordvoerder van EénVandaag.

EénVandaag, dat gemaakt wordt door AVRO en TROS, is de enige actualiteitenrubriek van de publieke omroep die het nieuwe seizoen heeft gehaald. ‘Dankzij onze trouwe kijkers en goede samenwerking tussen de beide omroepen zijn we de enige rubriek die is blijven bestaan in de huidige vorm. Dit motiveert ons enorm om dit succes verder uit te bouwen’, zegt hoofdredacteur Jan Kriek.
 


Mediacourant.nl/SKO

Reacties

De koppenmaker van dit artikeltje heeft blijkbaar geen kaas gegeten van kijkcijfers. De kijkcijfers van PowNews als nieuw actualiteitenprogramma op de late avond op NED3 zijn verre van slecht. Als er dan nog specifieker wordt ingezoomd op het bereik binnen de doelgroep scoren ze uitstekend.
Jean-Paul Absil @ 14-10-2010 09:46 uur

Bureaus

Marketing

Economisch