Exclusieve samenwerking Ad Alliance en Warner Bros. Discovery voor advertentieverkoop
Vanaf dinsdag 11 juni lanceert Warner Bros. Discovery de vernieuwde streamingdienst HBO Max in Nederland. Media saleshuis Ad Alliance zal de reclames voorzien voor het 'basic met reclame' abonnement op het platform. Ad Alliance en Warner Bros. breiden daarmee de succesvolle samenwerking die zij al hebben op het gebied van lineaire TV en online video uit in het SAVOD-domein (Subscription Advertising Video On Demand).
Het partnership bestaat uit de verkoop van advertentieruimte op het platform in de vorm van pre-rolls, mid-rolls en de Pauze Ad, die door Team Early van Ad Alliance succesvol is uitgerold. Het media saleshuis heeft zich met Videoland sterk gepositioneerd in het SAVOD-domein. Door de advertentie-ondersteunde versie van HBO Max toe te voegen aan hun netwerk van partners, versterken ze hun positie in de markt.
“HBO Max biedt prachtige content en een divers aanbod, in een brandsafe omgeving en daarom zijn wij ontzettend blij met deze samenwerking. Om onze adverteerders maximaal bereik te kunnen blijven bieden willen wij daar zijn waar de kijker zich bevindt", aldus Gijs van Beek, Director Partnership Management & Innovation Ad Alliance.