George Bohlander stopt als RAB directeur
21-12-2011 (08:44) - Media
RAB is tot 1 januari verantwoordelijk voor het luisteronderzoek en voor de promotie van radio als reclamemedium. Vanaf 1 januari 2012 wordt het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) in een aparte JIC stichting ondergebracht, waarin alle marktpartijen participeren. Dit zijn de volgende marktpartijen: adverteerders (BVA), mediabureaus (PMA) radiostations (RAB) en de publieke omroep (NPO). Dit betekent dat de structuur van RAB ook zal wijzigen en RAB zal zich vanaf 2012 concentreren op de promotie van radio naar de communicatiewereld. George Bohlander, die vanaf de oprichting van RAB in oktober 2006 directeur is geweest, heeft besloten om zijn werkzaamheden bij RAB vanaf 1 januari 2012 te beëindigen.
George Bohlander:’Bij de start van RAB heb ik gesprekken gevoerd met alle marktpartijen. Hieruit bleek dat het luisteronderzoek de belangrijkste uitdaging zou zijn voor RAB. Mijn opdracht is nu succesvol voltooid. Dankzij de prima samenwerking met alle radiostations, hebben we in Nederland een „state of the art‟ onderzoek dat nu al behoort tot de beste internationale radio-onderzoeken. De nieuwe NLO organisatie gaat nu samen met adverteerders en mediabureaus het onderzoek verder uitbouwen en inhoud geven aan de nieuwe opzet.’
Ook research director Tom van Hulst, begeleider van het tendertraject, vertrekt bij RAB. Zijn taak zit erop want de begeleiding van het luisteronderzoek wordt vanaf 1 januari 2012 door de Stichting NLO verricht.