Glamour Tijdschrift van het Jaar

10-12-2010 (09:00) - Media

Een gevalletje schade ruimen was het gisteren nadat ANP geblunderd had door de uitslag van het Mercur Tijdschriftengala bijna een etmaal te vroeg op zijn site te zetten. Het nieuwsbedrijf had als enige de uitslag onder embargo gekregen van de Mercur-organisatie en toch lag alles ver voor de feestelijke avond al op straat: Glamour was de grote winnaar, en dat wist iedereen die Twitter maar een beetje volgde al vroeg op de dag.

ANP-directeur Erik van Gruijthuijsen probeerde het gebeuren nog enigszins te vergoelijken. ‘De tijdklok waarmee we op de nieuwsvloer werken, en die ervoor zorgt dat een bericht meteen na het aflopen van een embargo verschijnt, kende vannacht een storing die nooit eerder is voorgekomen. 53 seconden na middernacht stond om die reden het bericht op ons net. En ook al is er vrij snel daarna een bericht uitgestuurd met de mededeling dat het embargo onverminderd geldt, het stond al snel op allerlei plekken’, aldus Van Gruijthuijsen op Villamedia. ‘Waar mogelijk hebben we er ons ingespannen om het bericht van sites te laten halen, maar het leed is natuurlijk al geschied. Wij maken nederige excuses.’

Hoe dan ook, uiteindelijk ging het gisteravond vooral om de winnaars en de belangrijkste titel, Tijdschrift van het Jaar, ging naar glossy Glamour. Hoofdredacteur Karin Swerink is trots dat haar titel het meeste waardering van de vakjury kreeg. ‘Eindelijk is het ons gelukt! Deze prijs winnen in ons jubileumjaar, met het dikste en best verkochte nummer ooit, is een prachtige bekroning. Het inspireert ons om er ook het komende jaar weer keihard tegenaan te gaan en nog mooiere en betere nummers te
maken!’
Glamour is het grootste fashion maandblad van Nederland met een betaalde kernoplage van 152.687. Eerder sleepte het magazine al de Mercur voor ‘Lancering van het Jaar’ in de wacht (2006). Een jaar later werd de Mercur voor ‘Marketingactie van het Jaar’ binnengehaald met de Glamour Stiletto Run.

de Mercur d'Or/LOF-prijs voor publiekstijdschriften wer – verrassing - toegekend aan Vrij Nederland. De beste nieuwe lancering van dit jaar is het magazine Helden van Frits en Barbara Barend. NUsport, product van het samengaan van het blad Sportweek en de aan NU.nl verbonden sportsite NUsport.nl, kreeg de prijs voor de beste innovatie van 2010. Hilmar Mulder (Grazia) is Hoofdredacteur van het Jaar en de TNT Marketingactie van het jaar was voor de Truckstar-actie om postbodes om te scholen tot vrachtwagenchauffeurs.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch