GTST blijft sowieso tot en met 2015 op tv

12-04-2011 (08:59) - Media

RTL 4 heeft het contract van Nederlands meest succesvolle soap ooit ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’ met televisieproducent Endemol Nederland met vier jaar verlengd. De populaire serie is hierdoor in ieder geval tot en met 2015 elke werkdag bij de familiezender te zien. Vanochtend zijn de cast- en crewleden in de Amsterdamse studio op de hoogte gebracht van dit heugelijke nieuws.

‘GTST’ viert dit seizoen haar twintigste verjaardag en vorig jaar werd op feestelijke wijze in Tuschinski stil gestaan bij de 4000e aflevering. Inmiddels staan er 4240 afleveringen op de teller.

Dat de serie ook na twintig jaar nog steeds populair is, blijkt ook uit de kijkcijfers. Gemiddeld volgen er 1,4 miljoen kijkers (doelroep 6+ periode september 2010 tot nu) de verhalen in Meerdijk. Tevens heeft de soap de afgelopen maanden menig keer uitschieters gehad naar 1,7 en 1,8 miljoen kijkers en is het zender- aandeel in de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar 23%, ruim boven het zendergemiddelde van RTL 4.

Behalve dat het goed gaat met de kijkcijfers, haalt de serie ook klinkende scores als het gaat om nieuwe media. ‘GTST’ bezet op werkdagen vrijwel zonder uitzondering de nummer 1 positie van populairste streams, programma's die worden bekeken via internet. Daarnaast is het aantal bezoekers van de officiële site www.gtst.nl aanzienlijk toegenomen. Wekelijks ontvangt de site 450.000 unieke bezoekers, terwijl de ‘GTST’-tweets door maar liefst 22.000 fans worden gevolgd. Regelmatig bereiken de serie en haar personages tijdens en vlak na de uitzending de trending topic-status op twitter.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch