Helft minder kijkers The Sing-Off

21-03-2011 (09:36) - Media

Het kijkcijfer van het tv-programma The Sing-Off met Danny de Munk en Tooske Ragas is zaterdagavond bijna gehalveerd. De tweede aflevering trok 669.000 kijkers (marktaandeel 10,2 procent), terwijl er vorige week nog ruim 1.271.000 mensen keken (marktaandeel 17,4 procent).

The Sing-Off verliest ruim 45 procent aan kijkers en stort hiermee naar beneden in de Top 25 van best bekeken programma's op zaterdag. Dat blijkt uit de gegevens van Stichting KijkOnderzoek. De muzikale tv-show is van de tiende naar de twintigste positie gekelderd. SBS 6 wist mede hierdoor op zaterdagavond (het tijdvak 18.00 - 24.00 uur) een marktaandeel te realiseren van 10,1 procent, terwijl Nederland 1 goed was voor 24,4 procent en RTL 4 voor 15,9 procent.

Wanneer de cijfers van de talentenshow slecht blijven, betekent dat een enorme domper voor SBS, vlak na het ook al dramatisch floppen van Big Brother-kloon Secret Story.


 


Broadcast Magazine/Mediacourant.nl/SKO

Reacties

Dat is ook precies het probleem: als je kloont (zo ook Secret Story) moet je het minstens zo goed doen als het origineel. Maar SBS wil voor een dubbeltje op de eerste rang. Dat kost dan misschien minder geld, maar het kost je ook heel veel kijkers. En da's dus niet zo slim van SBS.
mediaman @ 21-03-2011 12:44 uur
Dubbeltje? Ik dacht dat Secret Story een van de duurste producties ooit was?
anna @ 24-03-2011 14:31 uur

Bureaus

Marketing

Economisch