HOI: krimp NRC Handelsblad en Parool
29-03-2011 (13:12) - Media
Hopelijk brengt de introductie van de krant op tabloidformaat (7 maart) het verschil, maar in het vierde kwartaal van 2010 was het NRC Handelsblad een van de weinige dagbladen die de oplage zagen dalen (van 189.311 naar 182.794) ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Dat is op te maken uit de HOI-cijfers die vandaag naar buiten zijn gekomen. Ook het Parool zag de oplage slinken, van 65.854 naar 65.301.
Stijgers zijn onder andere De Telegraaf (van 550.739 naar 565.144), het AD (van 392.416 naar 398.237), De Volkskrant (van 231.052 naar 242.653), Trouw (van 92.458 naar 96651) en het FD (van 58.193 naar 59.188). Nrc.next steeg van 68.591 naar 71.558.
De oplage van De Pers steeg, die van Metro en Sp!ts daalden.
HOI