Hyves en Telegraaf pakken uit met EK-poule
23-05-2008 (09:56) - Media
Hyves en De Telegraaf hebben samen naar eigen zeggen 'de grootste EK-poule van Nederland' opgezet. Hyves-leden kunnen een widget met een tussenstand plaatsen. De EK-poule staat zowel op Hyves als bij Telesport. Ook in de papieren krant wordt de poule gepromoot, maakten beide bedrijven donderdag bekend.Bij Telesport staat het aantal online deelnemers na enkele dagen al op vijftienduizend. Met een speciale widget kunnen Hyves-leden zien hoe ze het in de poule doen vergeleken met hun Hyves-vrienden. Prijzen zijn onder meer kaarten voor EK-wedstrijden en een reis naar Brazilië. De techniek van de EK-poule wordt verzorgd door Sportdreams en de koppeling tussen Hyves en De Telegraaf is gemaakt door Open Sociaal. Vergelijkingen Medeoprichter Raymond Spanjar van Hyves vindt het 'leuke' aan de poule ook dat niet alleen vergelijkingen tussen vrienden mogelijk zijn. 'Je kan ook zien hoe je het doet in vergelijking met bijvoorbeeld je stad of het hele land. Zo zullen we eindelijk weten wie in Nederland het meeste verstand van voetbal heeft.' In de poule moeten deelnemers meer dan alleen de uitslagen van 24 groepswedstrijden en 15 finaleduels invullen. Ook het invoeren van het totaal aantal goals, gele kaarten en rode kaarten wordt verlangd.
Emerce