JAN is vijf jaar

16-09-2010 (12:54) - Media

‘Ik had een buikgevoel. Daarmee is het begonnen. De overtuiging dat er een tijdschrift moest komen voor een nieuwe generatie volwassen vrouwen,’ aldus hoofdredacteur Marie Nanette Schaepman. Het werd JAN, de no-nonsense glossy voor de multi-tasking 30+vrouw. Vijf jaar later is JAN niet meer weg te denken uit het schap.

De betaalde oplage is 65.000 nummers per maand en het magazine wordt maandelijks door ruim 200.000 mensen gelezen. Het extra dikke jubileumnummer — een feestelijke ode aan de Nederlandse vrouw — ligt vanaf 16 september in de winkel. Speciaal voor het jubileumnummer liet JAN onder bijna 800 vrouwen een groot onderzoek naar het zelfbeeld uitvoeren. De uitkomsten zijn opvallend positief. ‘We zijn helemaal niet zo tobberig als sommige tijdschriften ons willen doen geloven. Niks burn-out of oneindig gepieker, we staan fier rechtop en regelen het allemaal wel. Tuurlijk, we mopperen weleens dat we het druk hebben, maar we zouden niets aan ons leven willen veranderen. Als de kinderen op bed liggen, trekken we onze hardloopschoenen aan en lopen een rondje. Want we willen er natuurlijk wel lekker uit blijven zien.’

Tijdens het jubileumfeest op 15 september in Amsterdam worden 16 bijzondere foto’s uit 5 jaar JAN geveild. Veilinghuis Christie’s maakte een selectie van de mooiste portretten van bekende Nederlandse vrouwen. Lezeressen en andere geïnteresseerden kunnen nu al meebieden via www.5jaarjan.nl. De opbrengst gaat naar een goed doel, gekozen door de geportretteerde vrouwen zelf.

foto's: Eric van den Elsen


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch