MWG AMMA 2012: 140 inzendingen

22-02-2012 (08:51) - Media

Het aantal inzendingen voor de MWG AMMA (Annual Masters of Media Awards) 2012 bedraagt 140 en dat is ruim 20% meer dan de voorgaande editie (116).
 
Opvallend is de terugval bij de categorie Beste Media-/middelenstrategie, traditioneel met afstand de grootste categorie (-24% tov vorig jaar). Het aantal cases bedraagt 26 op de voet gevolgd door Beste Interactieve Mediastrategie (24, +60%). Grootste stijger is Media-adverteerder van het jaar (12, +200%). Deze stijging wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat een aantal adverteerders, op basis van een juryoverleg, persoonlijk is uitgenodigd om hun case in te zenden.
 
Voor de overige categorieën werden ingezonden: Beste Media-innovatie 20 (+82%), Beste Mediastunt 18 (+29%), Beste Single Mediastrategie 21 (+31%), Hans du Chatinier-prijs voor professionals 5 (-38%), Hans du Chatinier-prijs voor studenten 4 (-43%) en Mediabureau van het jaar (10, +43%).
 
In februari en maart buigen diverse jury’s zich over de cases. Voor de 2 Hans du Chatinier-prijzen jureert één specialistenjury de nominaties en winnaar. Het YIM Mediatalent van het jaar wordt gekozen via een workshop op 22 maart. Voor 7 andere categorieën bepalen aparte specialistenjury’s een shortlist, waarna de hoofdjury de uiteindelijke nominaties en winnaars aanwijst. 
 
De winnaars voor de Carl Lipp-prijs en Exploitant van het jaar worden bepaald door een online enquête.

Op donderdag 10 mei is de feestelijke uitreiking met het thema ‘Mediaspelen’ in de Amsterdam Arena. 


Reacties

@ Hans du Chatinier : Zijn er vorig jaar geen innovatieve onderzoeken in ons vakgebied uitgevoerd dan? Dit is droevog weinig, hopelijk zijn de inzendingen van hoge kwaliteit.
Ook maar 4 scripties ...
Swantje Brennecke @ 22-02-2012 10:16 uur

Bureaus

Marketing

Economisch