Nederland 1 op 1 in 2011

02-01-2012 (08:19) - Media

Met een kijktijdaandeel van 20,9 is Nederland 1, net als voorgaande jaren, de meest bekeken tv-zender van Nederland in 2011. Dat blijkt uit de onderzoeksgegevens van Stichting Kijkonderzoek. Daarnaast blijkt uit onderzoek van Synnovate dat Nederland 1 wederom door een grote meerderheid van de Nederlanders wordt gezien als de belangrijkste zender van Nederland. Men vindt de zender betrouwbaar, leerzaam en verdiepend. Ook vindt men dat Nederland 1 zich met name onderscheidt op het gebied van opinie en kunst & cultuur.

Het meest bekeken programma van 2011 (exclusief sport) was het Nederland 1 programma, Boer zoekt Vrouw (KRO) van 30 januari. In de top 25 van de meest bekeken programma’s van 2011 zijn twaalf plekken voor Nederland 1. Kenmerkend voor deze programma’s is de verscheidenheid, variërend van nieuws, drama, consumenten en amusement. Naast Boer zoekt Vrouw (KRO), zijn er onder andere noteringen voor de TV Show (TROS), Radar (TROS), Het Journaal (NOS), De Reünie (KRO), ’t Spaanse Schaep (KRO) en de oudejaarsconference van Youp van ’t Hek (VARA).
 
De gehele publieke omroep sloot 2011 af met een totaal kijktijdaandeel van 34,5%. De kijktijdaandelen van Nederland 2 en 3 kwamen uit op 6,7% en 6,9%. Daarmee stonden alle publieke tv-zenders in de top 5 van de meest bekeken tv-zenders van Nederland in 2011.
 
De hoogst gewaardeerde programma’s bij de Publieke Omroep waren Frozen Planet (EO) op Nederland 1 en Downton Abbey (NCRV) op Nederland 2. Beide programma’s kregen van het publiek een 8,6. De Z@PP serie SpangaS (NCRV) blijft onverminderd populair. Op Uitzending Gemist werd de serie, net als vorig jaar, het meest opgevraagd.
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch