Nickelodeon zet kinderen aan tot gezonder leven

29-12-2010 (09:31) - Media

In 2011 is vanaf vrijdag 25 februari wekelijks het nieuwe programma Shake It! te zien bij Nickelodeon. Shake it! staat in het teken van eten en bewegen en wordt vanuit een speciale kookstudio afwisselend gepresenteerd door Patrick Martens en Loek Beernink.

Iedere aflevering gaan kinderen van verschillende sportdisciplines de strijd met elkaar aan om de felbegeerde ‘Gouden Blender’ in de wacht te slepen. Hockeymeisjes, voetballers, skaters, balletmeisjes, snowboarders en volleyballers, allemaal gaan ze voor de winst. Hun kennis en ervaring over eten en bewegen is van groot belang. Rode draad in het programma is het onderdeel ‘Dalusiknie’. Een vaste chefkok gaat wekelijks de uitdaging aan om een gerecht dat drie kinderen absoluut niet lekker vinden, zo te bereiden dat het een lievelingsgerecht wordt.

Ook wordt iedere week aandacht besteed aan de leukste sportevenementen in Nederland en gaan kinderen bij de boer of in een fabriek op zoek naar de oorsprong van een bepaald product. Want hoe wordt ketchup eigenlijk gemaakt? En waar komen rozijnen vandaan?

Shake it is 20 weken lang iedere vrijdag om 18.00 uur te zien bij Nickelodeon en komt tot stand in samenwerking met productiemaatschappij I Care. I Care is specialist op het gebied van gezondheid. Ook Nickelodeon neemt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid en hecht veel belang aan een gezond en actief leven voor kinderen.


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch