Prime time marktaandeel Discovery Networks met 42% gestegen

16-01-2012 (07:31) - Media

Discovery Networks, moedermaatschappij van mannenzender Discovery Channel en vrouwenzender TLC, kijkt terug op een succesvol jaar in 2011. De groei in marktaandeel in het prime time tijdvak 18:00-26:00 uur (20-49 jaar) steeg in de tweede helft van het jaar met 42% t.o.v. dezelfde periode in 2010. Dit is te danken aan een verdubbeling  van het marktaandeel van TLC t.o.v. Animal Planet (Vrouw 20-49 jaar) en een groei van 27% voor Discovery Channel(Man 20-49 jaar). Hiermee brengt Discovery Networks haar totale prime time marktaandeel in de doelgroep 20-49 jaar op 2,3%.
 
Met de introductie van TLC als prime time zender op het kanaal van Animal Planet lanceerde Discovery Networks  de meest selectieve vrouwenzender van Nederland. Hiermee heeft Discovery Networks zich steviger gepositioneerd in het Nederlandse TV landschap. De lancering van TLC in juli 2011 leidde tot een flinke groei in kijkcijfers: de zender realiseerde in het eerste halfjaar van haar bestaan (jul-dec 2011) een marktaandeel van 1,1% in de doelgroep Vrouw 20-49 wat meer dan een verdubbeling van het marktaandeel is t.o.v. Animal Planet een jaar eerder (jul-dec 2010). Maar liefst 79% van de vrouwen (20-49) heeft sinds de lancering op 4 juli 2011 TLC bekeken.  De gemiddelde kijktijd bedraagt 27 minuten.
 
Waardevolle programma’s op TLC zijn 24 Hours in A&E, het door Discovery Networks geproduceerde My Naked Secret en Say Yes to the Dress. De vrijdagavond trekt veel kijkers met de TLC Docs. De groei van de vrouwenzender zette zich begin januari 2012 meteen door. Op zaterdag 7 januari scoorde TLC drie maal achtereen ruim boven de 100.000 kijkers. Born On A Bad Day en een dubbele aflevering van My Naked Secret scoorden respectievelijk 116.000, 109.000 en 121.000 kijkers (6+). 

SKO: alle cijfers in dit bericht hebben betrekking op het tijdvak 18:00-26:00 uur in de periode juli-december 2011

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch