RTL Nederland wil filmwereld actief veroveren

13-10-2010 (09:20) - Media

RTL Nederland kondigt aan haar filmactiviteiten op nationaal en internationaal gebied fors uit te breiden. Sinds 2008 neemt RTL al deel in een aantal succesvolle Nederlandse filmprojecten, waaronder ‘Moordwijven’, ‘Komt Een Vrouw Bij De Dokter’ en ‘De Gelukkige Huisvrouw’. Het eerstvolgende project dat aan deze reeks wordt toegevoegd, is de filmversie van de hitserie ‘Gooische Vrouwen’, die in maart 2011 in de bioscoop is te zien. ‘Gooische Vrouwen’ de film, is een samenwerking van Talpa Fictie en RTL Nederland.

Op de binnenlandse markt wil RTL in haar nieuwe rol als coproducent en co-financier actiever bijdragen aan de ontwikkeling van Nederlandse films. RTL zal de komende jaren het Nederlandse filmaanbod verrijken met meer films voor een breed publiek. Daarnaast zal RTL ook participeren in nieuwe Amerikaanse en Europese filmproducties. Voor deze internationale markt is het bedrijf een samenwerking aangegaan met filmdistributeur Dutch FilmWorks, die per 12 oktober van kracht is. Binnen RTL is de verantwoordelijkheid voor de filmactiviteiten ondergebracht bij Harold Oomes. Als Hoofd RTL Entertainment is hij verantwoordelijk voor de uitbouw van het filmpakket. Oomes was van 2002 - 2005 Hoofd Drama bij SBS Nederland, waar hij onder andere ‘Meiden Van De Wit’ coproduceerde. Bij Talpa was hij als Hoofd Drama verantwoordelijk voor onder andere de comedy- en dramaseries ‘Gooische Vrouwen’, Van Speijk’ en ‘Voetbalvrouwen’.

CEO RTL Nederland, Bert Habets: ‘Onze ambitie is om niet alleen het meest toonaangevende mediabedrijf te zijn, maar ook een sterke positie te verwerven in entertainment. Film vormt daar een belangrijk onderdeel van. In 2008 hebben we onze eerste schreden gezet op filmgebied. Twee jaar later kijken we terug op een aantal mooie successen en dat smaakt naar meer. Daarom breiden wij onze activiteiten verder uit, zelfs tot over de grenzen. De stap om dat in partnership te doen met het sterke Dutch FilmWorks is essentieel en veelbelovend.’

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch