Sanoma Media: reclame op smartphone kansrijk

03-02-2012 (08:45) - Media

Negen van de tien heeft de reclame gezien. Meer dan de helft herkent het reclamemerk spontaan. Dat blijkt uit een onderzoek van Sanoma Media naar de beleving van reclame op de smartphone. Mobiel adverteren kan dus veel impact genereren en goed ingezet staat het een positieve media- en nieuwsbeleving niet in de weg. 
 
In opdracht van Sanoma Media deed Veldkamp een uitgebreid onderzoek naar de beleving van reclame op smartphones, op basis van zes reclamevarianten op NU.nl. Vanuit de markt klinkt de vraag naar creatievere en grotere advertentievormen. Maar Sanoma Media wil ook vinger aan de pols houden wat dat voor de consument betekent. Welke advertentievormen vallen op, maar storen niet? Kortom hoe zetten we het medium het beste in? De resultaten uit het onderzoek zijn opvallend. Allereerst, reclame op smartphones genereert veel impact. Negen op de tien ondervraagden heeft de reclames gezien en meer dan de helft heeft het reclamemerk spontaan herkend.
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch