Talpa werkt met Britse tak Warner Bros

02-09-2010 (10:28) - Media

Talpa en de Britse tak van Warner Bros. International Television Production (WBITVP) gaan samen televisieseries produceren gebaseerd op de succesvolle formats die door Talpa zijn ontwikkeld. De hiertoe door Talpa en Warner opgerichte joint venture krijgt het exclusieve recht om voor zenders in het Verenigd Koninkrijk alle Talpa-formats te produceren en vorm te geven voor de lokale markt. Een en ander werd vandaag gezamenlijk aangekondigd door Pim Schmitz, CEO van Talpa Media, en Ronald Goes, Executive Vice President en Head of International Television Production, Warner Bros. International Television Distribution.

De op Britse TV-zenders gerichte activiteiten van Warner en Talpa vinden plaats vanuit Londen en worden geleid door Andrew Zein, Senior Vice President, Creative, Format Development and Sales van Warner Bros. International Television Production. De overeenkomst sluit aan bij de deal die Talpa in februari van dit jaar in de V.S. sloot met Warner Horizon Television (WHTV), onderdeel van the Warner Bros. Television Group. WHTV is een vooraanstaand producent van TV-programma’s voor de Amerikaanse networks en voor het kabelsegment van de markt.

WBITVP is in de belangrijkste territoria van de wereld bezig met het opzetten van zelfstandige productiebedrijven voor de ontwikkeling van lokale versies van TV-programma’s waarvan de rechten bij Warner liggen. Daarnaast zal in deze bedrijven markt voor markt worden bekeken of oorspronkelijk lokaal product ontwikkeld kan worden.

Voor 2010 beschikt de formatcatalogus van Talpa Media over een aantal aansprekende titels waaronder: ‘The Golden Cage’ (‘De Gouden Kooi’), ‘Dating in the Dark’ (‘Daten in het Donker’), ‘Viper’s Nest’ (‘Gooische Vrouwen’), ‘Pretty Smart’ (‘Lekker Slim’), ‘M/F’ (‘M/V’), ‘Guesstimation’ (‘Wat Schat Je?), ‘I Love My Country’ (‘Ik Hou van Holland’). ‘Divided’ (‘De Gemene Deler’) en ‘Know Your Nation’ (‘Wat Vindt Nederland?’).
 


Bureaus

Marketing

Economisch