Van ’t Hek maakt 'De Help'
05-11-2010 (09:43) - Media
Op woensdag 1 december ligt het magazine ‘De Help’ in de winkel. Dit magazine legt op vriendelijke, doch meedogenloze wijze de werkwijze van de helpdesks van grote bedrijven in Nederland bloot. Voor deze eenmalige uitgave is een redactie samengesteld die bestaat uit hoofdredacteur Youp van ’t Hek en enkele redacteuren van NRC Handelsblad.
Na een oproep in NRC Handelsblad verzamelde Van ’t Hek in één week tijd meer dan 6000 verhalen van klanten, die zich bedonderd, gekleineerd en gegijzeld voelen door de vaak stroperig werkende servicediensten van grote ondernemingen. Velen van hen zijn met evenzovele kluitjes in het riet gestuurd. De redactie maakt uit alle verhalen een ontluisterende selectie.
Verder verschijnen in ‘De Help’ columns en cartoons van door Van ‘t Hek gevraagde collega’s. Ook gaat de hoofdredacteur proberen een persoonlijk interview te maken met de directeur van T-Mobile. Dat moet een openhartig gesprek worden tussen twee heren onder vier oren. De uitnodiging voor dat gesprek gaat nog dit weekend de deur uit.
In samenwerking met de redactie van NRC Handelsblad wordt er volgens Van ’t Hek in het magazine dieper ingegaan op ‘helpdesks in het algemeen en die van de telecomboeren in het bijzonder. En dat levert veel onthutsende info op’, belooft Van ’t Hek. Zijn actie heeft de afgelopen weken nogal wat losgemaakt. ‘Conclusie: men is het spuugzat.’