Week 5: NPO op 1, RTL 2 en SBS 3
02-02-2009 (10:19) - Media
De Publieke Omroep realiseerde in week 5 een marktaandeel van 37,9 procent in het tijdvak 18.00 - 24.00 uur, doelgroep 6+. RTL Nederland was goed voor 27,1 procent en SBS Broadcasting behaalde 21,1 procent. Nederland 1 is weer marktleider met een aandeel van 22,8 procent, gevolgd door RTL 4 met 15,3 procent en SBS 6 met 12,7 procent. Het best bekeken programma in week 5 is Studio Sport Eredivisie van zondag met 2.797.000 kijkers, gevolgd door het NOS Journaal met 2.788.000 kijkers. Het Songfestival werd gisteren op Nederland 1 gevolgd door 1.848.000 kijkers. De top 9 van week 5 is voor rekening van Nederland 1 en op de tiende positie staat X Factor van RTL 4 met 1.618.000 kijkers. Dit alles blijkt uit de cijfers van Stichting KijkOnderzoek.