Nieuwe jaaropleiding ‘Branding & Business’ speelt in op grote vraag naar branding specialisten

Nieuwe jaaropleiding ‘Branding & Business’ speelt in op grote vraag naar branding specialisten

14-09-2022 (15:51) - Opleidingen

De eerste lichting studenten van de nieuwe Jaaropleiding Branding & Business is gestart. Met deze nieuwe opleiding richt 55 Creative Business School zich op het opleiden van een nieuwe generatie branding specialisten die naast het ontwikkelen van concepten en merkstrategie ook zelf kunnen vormgeven, foto en video content produceren en digitale campagnes ontwikkelen. De opleiding combineert creativiteit met commerciële kennis. De samenwerking met merken en bedrijven zorgt voor actuele opdrachten. 

De ene nieuwe trend is nog niet booming of de volgende staat al voor deur. De wereld verandert continu. Het aantal kanalen groeit en groeit. Allemaal barsten ze uit hun voegen door de niet aflatende stroom content die schreeuwt om likes en shares. De groei van online marketing en digitale media zorgt voor een toenemende behoefte aan allround creatieve professionals met een commerciële instelling. Jonge beeldmakers die helder kunnen positioneren, steeds de doelgroep weten te vinden en de boodschap duidelijk over het voetlicht kunnen brengen.
 

Van Nike en Netflix tot H&M en Hermès

Vrijwel elk merk, organisatie en publieke figuur maakt gebruik van verschillende media. Nu er meer dan ooit content wordt gemaakt zijn bedrijven op zoek naar creatieve branding specialisten die naast conceptontwikkeling ook kunnen zorgen voor productie en distributie van content. We zien een trend dat merken en bedrijven steeds meer producties zelf doen. Hiermee zijn bedrijven in staat sneller in te spelen op trends of actualiteit en zo besparen ze op dure inzet van externe bureaus of freelancers.
 

Combinatie van creatie en commercie

Strategie en creativiteit, concept en eindproduct, bedenken en zelf uitvoeren; deze combinatie is voor de creatieve professional van de toekomst van onschatbare waarde. Modules als trend forecasting, merkstrategie, branding, marketing, online media management en advertising behoren tot het lesprogramma. Daarbij worden ook technische vakken als grafische vormgeving met Illustrator, Photoshop en InDesign gegeven, is er een module fotografie en leren de studenten zelf video content te produceren.
 
Na het behalen van het diploma zijn de studenten in staat voor bedrijven, merken en personalities een authentiek en aansprekend merkverhaal te creëren en deze door te vertalen in verschillende merkuitingen.