10DAYS lanceert platform voor tweedehands kleding
Het Amsterdamse lifestyle merk 10DAYS lanceert een online platform voor de in- en verkoop van 'pre-loved' 10DAYS-items. Eerder konden liefhebbers hun kleding al inruilen voor een tegoedbon in de 10DAYS-winkel, maar nu wordt het platform uitgebreid naar online.
Het in- en verkoopproces werkt simpel. De consument kiest online de items die ze willen verkopen, waarna het systeem een bod doet. Na acceptatie ontvangt de verkoper een gratis verzendlabel. Na controle en verificatie door het experteam wordt de vergoeding in waardebonnen uitgekeerd, te gebruiken in de 10DAYS Online Store.
Marie-José Vermin, CEO 10DAYS: "Voor ons is duurzaamheid, tijdloze, kwalitatieve kleding die een heel leven mee kan. In het kader daarvan grijpen wij alle kansen aan om de levenscyclus van onze items zo lang mogelijk te maken. De samenwerking met reverse. supply voelt daarom als een natuurlijke volgende stap binnen ons 10DAYS For Good concept."
Niet alleen met het pre-loved concept zet 10DAYS zich in voor een duurzame wereld. Met het tweede initiatief Upcycled haalt 10DAYS het maximale uit overgebleven stukken en deadstock door nieuwe, unieke en gelimiteerde stukken te creëren van restmateriaal.