Albert Heijn behaalt B Corp certificering
Albert Heijn heeft de B Corp-certificering behaald en is daarmee de eerste grote Nederlandse supermarkt met deze duurzame erkenning. Deze mijlpaal past bij de missie van Albert Heijn: 'Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.' Met deze stap zet de supermarkt zich in voor een gezonde, sociale en duurzame samenleving.
Om de certificering te halen, doorliep Albert Heijn een grondige toesting van haar impact of vijf belangrijke pijlers: bestuur, milieu, werknemers, klanten en gemeenschap. Albert Heijn behaalde 97,7 van de maximaal 200 punten.
Daarnaast is afgesproken dat Albert Heijn bij al haar beslissingen rekening houdt met de belangen van alle stakeholders. De certificering is niet alleen een erkenning, maar ook een belofte tot voortdurende verbetering: elke drie jaar moeten bedrijven het certificaat opnieuw verdienen.
Iedere dag beter
Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn, reageert trots op deze mijlpaal: "Iedere dag zetten we grote en kleine stappen om vanuit onze missie een bijdrage te leveren aan een gezonde, duurzame en sociale samenleving. Dat doen we samen met alle 125.000 collega’s, onze partners en natuurlijk onze klanten. Ik zie de certificering als positieve stimulans om onze ingeslagen weg verder voort te zetten. Want hoe meer je weet en leert, hoe meer je je ook beseft wat er allemaal nog mogelijk is. Samen hebben we een wereld te winnen."
Ook Tessa van Soest, Directeur B Lab Benelux, benadrukt het belang van deze prestatie: "Albert Heijn Nederland heeft een belangrijke mijlpaal bereikt. We verwelkomen hen in de B Corp-community en kijken uit naar hun volgende stappen in deze duurzaamheidsreis."