Aquablu haalt 7 miljoen op in seedronde

Aquablu haalt 7 miljoen op in seedronde

23-07-2025 (11:47) - Sustainable

Het Nederlandse innovatieve cleantech-bedrijf Aquablu heeft een €7 miljoen seedronde succesvol afgerond. Deze ronde werd geleid door onder anderen oud-Philips-CEO Frans van Houten. “Wat Nespresso deed voor koffie, doen wij voor water,” zegt medeoprichter Marnix Stokvis.

In moderne kantooromgevingen schieten koffie, thee en kraanwater vaak tekort als het gaat om het stimuleren van voldoende hydratatie. Aquablu vindt het tijd voor een nieuwe en slimmere manier van drinken. Elke slok is bewust genieten, vol vitaminen en mineralen voor je gezondheid. Met deze investering versnelt Aquablu hun missie om hydratatie op kantoor aantrekkelijker te maken en het algehele ‘koffiemoment’ positief te veranderen door het aanbieden van een tech-enabled hydratiesysteem dat gezondheid, duurzaamheid en beleving centraal stelt.

Technologische en duurzame disruptie
Aquablu’s slimme REFILL+ systeem verandert de manier waarop bedrijven omgaan met hydratatie. Het combineert meer dan 48 functionele drankopties, van cafeïneboosters tot vitamineblends, met een hygiënisch, onderhoudsvrij systeem dat op afstand wordt gemonitord. In drie simpele stappen stel je jouw drankje samen: kies je smaak, kies je type water (gekoeld of kamertemperatuur en plat of bruisend) en tap je drankje. Dankzij slimme technologie en monitoring op afstand is REFILL+ veel meer dan een gewone watertap. Het systeem werkt volledig automatisch, blijft hygiënisch en presteert altijd optimaal. En dat zonder dat je er omkijken naar hebt.

“Dit is geen watertap. Dit is een slimme wellness-oplossing die mensen helpt om meer te drinken. Je hebt daar geen statistieken voor nodig: wie goed gehydrateerd is, voelt zich energieker, scherper en gewoon beter,” aldus medeoprichter Marc van Zuylen.
 r
Hydratatie heeft directe invloed op energie, concentratie en gezondheid op de werkvloer. Toch drinkt volgens onderzoek 86% van de kantoormedewerkers structureel te weinig. Aquablu maakt water drinken aantrekkelijker en lekkerder. Daarnaast zien bedrijven met realtime rapportages in een Sustainibility REPORT met exacte cijfers hoeveel water er is getapt, hoeveel plastic er is bespaard en wat de impact op CO2-uitstoot is. Geen vage ESG-belofte, maar meetbare prestaties in plasticreductie en CO2-besparing. Het Aquablu REFILL+ model koppelt duurzaamheid aan performance en welzijn op de werkvloer.

Van terug naar kantoor naar graag op kantoor

Met Aquablu ontstaat er een nieuw soort koffiemoment zonder afval, maar met smaak en vitaliteit. Inspelend op de groeiende trend waarin de markt op zoek is naar verantwoorde koffie alternatieven. Door hydratatie onderdeel te maken van de kantoorbeleving, ondersteunt Aquablu bedrijven in het creëren van een gezondere, meer aantrekkelijke werkomgeving die bijdraagt aan betrokkenheid en prestaties. In plaats van streven naar meer thuiswerk dagen, wil Aquablu ervoor zorgen dat de kantoorcultuur weer een boost krijgt en collega’s juist graag naar kantoor gaan.

Op weg naar Europese schaal

Met de investering van €7 miljoen wordt hard gewerkt aan verbeterde hardware, design en software (onder andere via een nieuw platform) van het huidige Aquablu model.

Inmiddels is Aquablu al aanwezig in zeventien landen, maar de investering wordt ook gebruikt om het merk internationaal nog verder uit te rollen. Eind augustus trapt Aquablu deze fase af met een grootschalige activatie, waar ze nu nog niet al te veel over kunnen vertellen, maar dat het past bij hun disruptive aard, dat is één ding wat zeker is.