Boombrush haalt B Corp-certificatie
Het duurzame tandenborstelmerk Boombrush heeft de B Corp-certificering behaald. Hiermee voegt het Nederlandse merk zich bij een groep bedrijven die naast winst ook een positieve impact wil hebben op mens en milieu.
Steven Koopmans, Managing Director van Boombrush: "De B Corp-certificering is een prachtige mijlpaal en bevestigt dat we op de juiste weg zitten om positieve impact te maken. We zijn trots dat Boombrush zich aansluit bij de B Corp-gemeenschap en blijven alles wat we doen kritisch bekijken om steeds duurzamer te worden."
"We zijn trots dat we Boombrush de B Corp-certificering mogen geven. Hun sterke toewijding om zaken op een verantwoorde en vernieuwende manier aan te pakken, is een inspirerend voorbeeld voor andere bedrijven. Boombrush helpt zo om de filosofie te verspreiden dat succes niet alleen draait om winst, maar evenzeer om mens en milieu'', zegt Tessa van Soest, directeur van B Lab Benelux.
Innovatie in mondzorg
Boombrush is opgericht met de missie om mondhygiëne leuker en duurzamer te maken. Waar traditionele tandheelkunde zich richt op het verhelpen van klachten, stimuleert Boombrush een positieve mondverzorgingsroutine, zoals het tijdig vervangen en recyclen van borstelkopjes en het gebruik van microplasticvrije tandpasta. Met elektrische tandenborstel 'The Brush' zet het tandenborstelmerk in op gezonde gewoonten en duurzaamheid.
The Brush heeft een eigen poetsprogramma dat aangeeft dat je van poetsgebied moet veranderen, een batterijduur van 90 dagen en een eigen recyclingprogramma voor gebruikte borstelkopjes. Daarmee draagt Boombrush actief bij aan het verminderen van plastic afval. Gebruikte borstelkopjes worden met externe duurzame partners - zoals WeCycle en Plasticiet - verwerkt tot onder andere meubelpanelen. Momenteel onderzoekt Boombrush de mogelijkheden van cradle-to-cradle-productiemethoden om de duurzaamheid van zijn producten verder te verhogen.