BYBORRE pakt wegwerpcultuur aan

BYBORRE pakt wegwerpcultuur aan

14-03-2024 (14:17) - Sustainable

BYBORRE, een impact gedreven textielbedrijf, lanceert 'Mission:Failed'. Met dit initiatief willen zij de wegwerpcultuur in de textielindustrie aan kaarten.

Mission:Failed is niet zomaar een project; het is een antwoord op het groeiende probleem van afval in de textielindustrie. Met 'Mission:Failed' geeft BYBORRE een nieuwe betekenis aan textielprojecten die niet helemaal geslaagd zijn, en transformeert ze tot kansen om een positieve impact te maken. Dit initiatief gaat verder dan alleen het erkennen van imperfecties; het is een uniek statement tegen de ingeburgerde verspillende praktijken binnen de textielindustrie en een oproep voor een meer duurzame en bewuste benadering van textiel.

Afgedankte producten

Bij de lancering van Mission:Failed worden aanvankelijk drie producten aangeboden, elk met een eigen verhaal. Het eerste aanbod bestaat uit 300 'mislukte' hoodies die oorspronkelijk bedoeld waren voor het innovatieve modemerk Vollebak, maar werden afgewezen vanwege optische kwaliteitsproblemen. Normaal gesproken – volgens de normen die er gelden in de huidige textielindustrie – zou deze hele batch worden afgedankt. Echter, met toestemming van Vollebak, rebrandt BYBORRE deze hoodies als Mission:Failed-producten, waarbij het haar toewijding aan duurzame principes toont.

Redelijke prijs

Het project heeft geen winstoogmerk. Het streeft naar kostendekkendheid, waarbij het de extra kosten en materiaalkosten dekt die ontstaan bij het herbestemmen van deze textielproducten. BYBORRE omarmt een eerlijke prijsstelling, zodat consumenten onderdeel kunnen worden, voor tegen redelijke prijs.

Live show

BYBORRE is een samenwerking aangegaan met NTWRK, een live video shopping platform, om Mission:Failed-producten te presenteren en verkopen. Deze innovatieve retailbenadering combineert e-commerce met live streaming video, waardoor real-time interactie tussen verkopers en shoppers mogelijk is. De live show van de lancering wordt gestreamd op 14 maart, 20:00 uur (CET), waarna de items ook beschikbaar zullen zijn.