Goodoo is Fair Future Challenge finalist en maakt kans op €100.000

Goodoo is Fair Future Challenge finalist en maakt kans op €100.000

23-01-2025 (13:56) - Sustainable

Goodoo, bekend om zijn 100% plantaardige ijs dat positieve impact maakt op mens, dier en planeet, maakt kans op een geldprijs van 100.000 euro. Het plantaardige ijs van Goodoo biedt een duurzaam alternatief voor traditionele ijsproducten en draagt bij aan een bewustere en duurzamere voedselindustrie. Vandaag is bekendgemaakt dat Goodoo een van de twintig finalisten is van de Fair Future Challenge en daarmee kans maakt op 1 van de 5 geldprijzen van 100.000 euro.

De Fair Future Challenge is een nieuwe wedstrijd georganiseerd door Stichting DOEN, het fonds van de Postcode Loterij en de VriendenLoterij. Maar liefst 758 ondernemers schreven zich eind 2024 in voor de eerste editie van deze wedstrijd. Samen met 19 andere ondernemers staat Goodoo op 13 februari in de finale.

Roderick Verplanken, mede-eigenaar van Goodoo: “Deze finaleplek is al een enorme erkenning voor ons werk en onze missie. We kijken enorm uit naar de finale volgende maand, en wie weet winnen we dan wel 100.000 euro. Met dit geldbedrag kunnen we nog meer mensen bereiken en onze ijsjes toegankelijk maken voor nog meer mensen, terwijl we impact blijven maken op mens, dier en planeet.''

Prijsuitreiking op 13 februari in Amsterdam

Tijdens de Product Fair op 13 februari op het kantoor van Stichting DOEN en de Postcode Loterij komt de spannende wedstrijd tot de ontknoping. Tijdens de fair ontmoeten de twintig finalisten bezoekers die waardevol kunnen zijn voor hun netwerk. De afsluiting van de Product Fair is de prijsuitreiking. De jury van de Fair Future Challenge maakt dan bekend welke vijf finalisten 100.000 euro winnen.

De jury bestaat uit: Rabia Alizadah (medeoprichter Stichting Sarban de Toekomst), Niko Koffeman (co-founder de Vegetarische Slager en Those Vegan Cowboys), Daan Peters (managing director Nationale Postcode Loterij en VriendenLoterij), Bas Verheijen (chief customer officer HEMA), Ankie van Wersch (directeur-bestuurder MVO Nederland) en Virginia Yanquilevich (CEO Dopper).

Fair Future Challenge

Alles wat wij met elkaar consumeren heeft grote impact op mens en milieu. Stichting DOEN wil ondernemers met een duurzaam en/of sociaal consumentenproduct of -dienst een steuntje in de rug te geven. Daarom organiseert DOEN de Fair Future Challenge. Deze nieuwe wedstrijd is bedoeld om Nederlandse start-ups en scale-ups een boost te geven en hen te helpen het verschil te maken op de consumentenmarkt

Stichting DOEN ondersteunde eerder impact gedreven ondernemers door middel van een wedstrijd. Zo was de organisatie jarenlang betrokken bij de Postcode Lottery Green Challenge, een van de grootste internationale wedstrijden voor groene ondernemersplannen. Ook organiseerde Stichting DOEN in 2022 de DOEN Textielcall waar startende circulaire textielondernemers aan konden meedoen om hun consumentenmerk verder te ontwikkelen.