![Goodoo wint 100.000 euro in Fair Future Challenge](/public/image/2025/schermafbeelding_2025-02-14_om_13.53.40.png)
Goodoo wint 100.000 euro in Fair Future Challenge
Goodoo maakt heerlijk romig ijs op basis van cashewnoten uit reststromen en verfrissend fruitijs zonder onnodige toevoegingen of toegevoegde suikers. Het merk zet zich in om de ijsmarkt te verduurzamen en consumenten een bewuste, maar vooral lekkere keuze te bieden, en heeft 100.000 euro gewonnen in de Fair Future Challenge van Stichting DOEN.
De ijsjes van Goodoo zorgen voor een verantwoorde en heerlijke keuze voor consumenten die duurzaamheid belangrijk vinden. Naast Goodoo wonnen ook Cooloo, Jafix.com, Monkeys By The Sea en The Lekker Company 100.000 euro voor hun duurzame consumentenproduct of -dienst.
De Fair Future Challenge is een nieuwe wedstrijd georganiseerd door Stichting DOEN, het fonds van de Postcode Loterij en de VriendenLoterij. Maar liefst 758 ondernemers deden mee. Uiteindelijk behaalde Goodoo samen met 19 andere ondernemers de finale. Op 13 februari werd bekendgemaakt dat Goodoo een van de vijf is die een bedrag van 100.000 euro ontvangt om haar onderneming te laten groeien.
Roderick Verplanken, Goodoo: “We zijn ongelooflijk blij en dankbaar dat we deze prijs hebben gewonnen! Dit bedrag geeft ons de kans om nog meer consumenten te bereiken en onze missie – duurzaam en plantaardig ijs mainstream maken – waar te maken. Dit is een enorme stap voor ons jonge bedrijf!”
Tijdens de Product Fair op 13 februari op het kantoor van Stichting DOEN en de Postcode Loterij kwam de spannende wedstrijd tot de ontknoping. Tijdens de fair presenteerden alle finalisten, waaronder Goodoo, hun consumentenproducten en -diensten. De afsluiting van de Product Fair was de prijsuitreiking. Uit handen van jurylid Bas Verheijen (chief customer officer HEMA) ontving Roderick Verplanken van Goodoo een cheque ter waarde van 100.000 euro.
Bas Verheijen: 'De jury is oder de indruk van de aanspreekende positionering van Goodoo. Ook al blijft het snoepgoed en is het niet per se gezond, het ijs is wel van betere ingrediënten gemaakt dan concurrerende producten. Ook is de jury onder de indruk van de romigheid, die ze niet eerder zagen bij plantaardige alternatieven.
Eerste editie Fair Future Challenge
Alles wat wij met elkaar consumeren heeft grote impact op mens en milieu. Stichting DOEN, het fonds van de Postcode Loterij en de VriendenLoterij, wil ondernemers met een duurzaam en/of sociaal consumentenproduct of -dienst een steuntje in de rug geven. Daarom organiseerde Stichting DOEN de Fair Future Challenge. Deze nieuwe challenge is bedoeld om Nederlandse startups en scale-ups een boost te geven en hen te helpen het verschil te maken op de consumentenmarkt.