Kraft Heinz breidt verpakkingsvrij aanbod uit bij Pieter Pot

Kraft Heinz breidt verpakkingsvrij aanbod uit bij Pieter Pot

13-10-2022 (13:10) - Sustainable

Kraft Heinz, een van de grootste voedsel- en drankbedrijven ter wereld, zet een volgende stap in haar samenwerking met de online verpakkingsvrije supermarkt, Pieter Pot. Pieter Pot mag het assortiment naast ketchup ook uitbreiden met hagelslag en muesli. Kraft Heinz wil nu doorwerken aan blijvende systeemverandering.

Kraft Heinz biedt hiermee een positief antwoord op de uitnodiging die Pieter Pot in de laatste marketingcampagne de levensmiddelenindustrie instuurde. Dat was de uitnodiging voor een ‘afvalvrije toekomst’. Kraft Heinz is de eerste grote FMCG-speler die op deze schaal innoveert in de toeleveringsketen om eten verpakkingsvrij aan consumenten te kunnen aanbieden.

Ketchup, hagelslag

De samenwerking van Pieter Pot en Kraft Heinz loopt sinds 2021. Toen werden al enkele van de meest populaire producten van Heinz, zoals Heinz tomatenketchup, opgenomen in het assortiment. Nu hebben beide partijen besloten dat ze de impact verder willen vergroten door in de keten een blijvende systeemverandering teweeg te brengen.

1500 hagelslag- en 600 havermoutverpakkingen

Kraft Heinz heeft een paar supply chain processen aangepast om zijn voorraad pure en melkchocolade hagelslag van De Ruijter in zakken van 600kg aan Pieter Pot te kunnen leveren. Daarnaast zal er binnenkort ook 100% bio & natural muesli, geleverd in zakken van 300kg, aan het assortiment worden toegevoegd. Hiermee worden meer dan 1500 hagelslagverpakkingen en 600 havermoutverpakkingen bespaard.

Het kan wel

Jouri Schoemaker, medeoprichter en CEO van Pieter Pot: “We zijn vastberaden om de verpakkingscyclus volledig circulair te maken, zowel aan de consumentenkant als de leverancierskant. We begrijpen dat dit voor leveranciers veel uitdagingen met zich meebrengt, maar onze samenwerking met Kraft Heinz laat zien dat het kan. Ik hoop dat meer spelers van dit formaat zich laten inspireren en actie ondernemen om verpakkingsvrij ook aan de back-end kant de standaard te maken.”

Consumenten verrassen

Bob Rog, Managing Director Benelux bij Kraft Heinz: “De samenwerking met Pieter Pot sluit aan op onze visie om duurzaam te groeien door consumenten wereldwijd te verrassen. We geloven dat we met onze omvang, schaal en flexibiliteit echte en positieve veranderingen binnen en buiten de muren van Kraft Heinz kunnen stimuleren.”