
Leev introduceert nieuwe missie: Peulen voortaan in de hoofdrol
Leev, al 16 jaar actief en gedreven door een duurzame missie, presenteert haar nieuwe visie: snacks op basis van peulvruchten. De keuze voor peulvruchten is weloverwogen; ze zijn klein, voedzaam, duurzaam, en veelzijdig. Het huidige imago van peulvruchten is echter beperkt: vaak worden ze gezien als ouderwets of saai. Leev zet hier een nieuwe standaard neer met innovatieve, toegankelijke snacks die aantrekkelijk zijn voor iedere dag.
Herpositionering aangescherpt naar ‘Peulen Power’
Leev heeft haar merkstrategie aangescherpt. Waar het merk eerder een breed aanbod had rond gezond en biologisch, ligt de focus vanaf nu consequent bij ‘Peulen Power’. De consument vraagt om een helder verhaal en een onmiskenbare missie; Leev biedt dit met duidelijke keuzes en positiviteit. De eerdere veelzijdigheid zorgde voor een diffuse merkidentiteit. De nieuwe richting brengt hier verandering in: biologisch en gezondheid blijven centraal staan binnen het bedrijf, maar met een scherpe focus op smaakvolle peulen¬snacks. Daarmee verrijkt Leev het dagelijkse leven met toegankelijke, voedzame en duurzamere produc¬ten.
Leev introduceert peulvruchten als relevant en aantrekkelijk product voor dagelijks gebruik. Niet als traditioneel bijgerecht, maar als moder¬ne, smaakvolle en handige snack voor thuis, op het werk of onderweg. De snacks & tussendoortjes zijn eenvoudig, knapperig, inspelend op heden¬daag¬se smaakvoorkeuren én rijk aan vezels en eiwitten. Producten met peulen bevatten vaak ook antioxidanten en mineralen. Daarmee vor¬men ze een bewuste keuze voor een gezonde leefstijl, zonder concessies aan smaak.
Duurzaamheid en lokale samenwerking
Peulvruchten dragen niet alleen bij aan persoon¬lijke gezondheid; ze zijn tevens beter voor de planeet. Leev bouwt aan samenwerkingen met Nederlandse telers en kiest met voorkeur voor producten met een clean label.