Leev zet duurzame stappen en behaalt B Corp Status
Leev zet duurzame stappen. Het merk, bekend om voedzame ontbijt- en lunchkeuzes, is sinds begin dit jaar klimaatneutraal en mag zich nu ook B Corp noemen.
Zo'n vijftien jaar geleden begon Leev met een belangrijke missie: 'beter zorgen voor mens en natuur'. Het worden van een B Corp is volgens Aart-Jan Knauff, directeur en mede-eigenaar van Leev, dan ook een "duurzame kroon" op het werk van het hele Leev team.
Met een score van 96,6 punten in de B Impact Assessment scoorde Leev met name hoog op het gebied van milieu. "Een mooie erkenning voor de bewuste keuze voor biologisch en een strategische keuze in de richting van een volledig plantaardig assortiment", vertelt Wendy Beljaars, verantwoordelijk voor het duurzaamheidsbeleid binnen Leev.
Leev werkt verder aan duurzaamheid en stelt scherpere doelen dankzij de steun van B Corp. Knauff ziet nog uitdagingen, zoals meer inzicht krijgen in uitstoot en beter samenwerken met partners in de productieketen. Ook wil Leev klanten nauwer betrekken bij hun plannen voor duurzaamheid. Komend jaar richt het team zich op nieuwe sociale initiatieven, passend bij hun kernwaarden.