Nationale Week Zonder Vlees succesvol afgerond

15-03-2021 (10:38) - Sustainable

De vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees is succesvol afgerond. De hele afgelopen week (8-14 maart) heeft Nederland in het teken gestaan van minder vlees eten en het ontdekken van lekkere vegetarische alternatieven. Door heel Nederland hebben vele initiatieven plaatsgevonden en is de campagne het onderwerp van gesprek geweest.
 
Isabel Boerdam, initiatiefnemer: “Ik kijk met veel trots terug op alweer de vierde editie van dé campagne die van minder vlees eten de norm maakt. Ook in deze Corona-editie hebben we enorm veel initiatieven voorbij zien komen. Ik wil alle partners en deelnemers bedanken voor hun inzet. Samen maken we het verschil!”
 
De Nationale Week Zonder Vlees was op vele manieren zichtbaar in het land:

Supermarkten hebben vegetarische en plantaardige opties massaal in de aanbieding gedaan.

Talloze media hebben aandacht besteed aan minder vlees eten.

1000 abri’s zijn verspreid door het land om de campagne onder de aandach te brengen.

375.000 huishoudens hebben het inspirerende Nationale Week Zonder Vlees receptenboekje op de mat gekregen.

Drie Nederlandse ziekenhuizen hebben patiënten plantaardige gerechten geserveerd. Deze actie is afgetrapt door Ali B en Kees Kruythoff, CEO van LiveKindly Collective.

Peter Lute heeft een speciale Week Zonder Vlees Restaurantbox samengesteld, om thuis vegetarisch uit eten te gaan.

Verschillende merken hebben hun eigen initiatieven opgezet. Zo organiseerde Meatless Farm de eerste plantaardige drive thru van Europa, en richtte De Vegetarische Slager De Vleesch Lobby op: een pop-up restaurant op met vegan burgers.