Patagonia documentaire ondersteunt lokale energie-initiatieven
16-04-2021 (06:00) - Sustainable
Het outdoor kledingmerk Patagonia lanceert de documentaire en campagne met als doel aandacht te vragen voor de groeiende beweging van energie-initiatieven in lokaal eigendom en de voordelen die deze ontwikkeling met zich meebrengt.
Energie in lokaal eigendom is een systeem van energieopwekking waarbij coöperaties hun eigen duurzame energie opwekken en de economische winst delen met de lokale gemeenschap. Door het in handen te geven van coöperaties wordt de macht bij de grote energiebedrijven weggehaald, waardoor de transitie sneller kan plaatsvinden. Zelf duurzame energie opwekken is sociaal innoverend en levert economische voordelen op voor coöperaties, Nederland heeft het doel om tegen 2050 voor 50% energie te putten uit energie in lokaal eigendom.
De 40 minuten durende documentaire en campagne We the Power vertellen de verhalen van pioniers op het gebied van energie in lokaal eigendom. De film is geregisseerd door David Garrett Byars, de bekroonde regisseur van de Patagonia-documentaire Public Trust, die sinds de lancering in september 2020 2,5 miljoen keer bekeken is.
De 40 minuten durende documentaire en campagne We the Power vertellen de verhalen van pioniers op het gebied van energie in lokaal eigendom. De film is geregisseerd door David Garrett Byars, de bekroonde regisseur van de Patagonia-documentaire Public Trust, die sinds de lancering in september 2020 2,5 miljoen keer bekeken is.