
Patagonia speelt open kaart in nieuw Progress Report
Patagonia lanceert hun nieuwe Progress Report, waarin het duurzame kledingmerk openhartig en uitgebreid vertelt over hun bedrijfsimpact. De focus is op het zoet én het zuur.
Fotocredit: Emma Backlund
In het rapport legt het Amerikaans bedrijf alles op tafel, van eigendomsstructuur tot milieubeleid. Dit doen ze niet alleen uit transparantie, maar hiermee wil het bedrijf een groter gesprek op gang brengen: welke rol kunnen bedrijven echt spelen in het aanpakken van de klimaatcrisis?
Verschillende thema's
Meerdere belangrijke thema's komen in het rapport aan bod. Patagonia neemt op het gebied van impact leadership de verantwoordelijkheid voor de schade die het bedrijf veroorzaakt, van CO2-uitstoot en materiaalgebruik tot sociale condities in de keten. Maar het bedrijf toont ook inzichten over de subsidies van 180 miljoen dollar aan de Holdfast Collective voor natuurbescherming.
Het rapport onthult eerlijke cijfers over wat lukt en wat nog niet lukt over de circulariteit en repareerbaarheid van kleding en levert transparantie over de inzet voor fairtrade-gecertificeerde fabrieken, leefbare lonen en inclusieve werkomgevingen.
Lees het hele rapport hier.